CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Saturday, April 25, 2009

MUET??

betul ke nak amek MUET sabtu ni, 25 April 2009..

aper preparation?
dah cukup ke ilmu pengetahuan?
agak2 target band bper?
boleh jwab ke nnti ek soalanyer?


banyak betul yg difikrkan biler sebut pasal MUET??
secara jujur aku katerkan persiapan aku tuk MUET kalau anggaran dalam peratus hanya 0.1 % kot..
inilah akibat tinggalkan ilmu yg pernah dipelajari..
klu dulu mser sekolah x bper risau subjek english sbb hari2 tgk english..
maths, add maths, chemistry, biology, physics all in english..
sedikit sebanyak membantu la jgk english..
tpi kat sini kurang skit kelas enligsh..
tu yg makin lemah bi aku..
ilmu kalau x digunakan mcm ni lah..
x ubah mcm parang yg disimpan dan x digunakan..
lama-kelamaan akan berkarat..
macm tu lah otak kiter..

pejam..celik..pejam..celik..
akhirnye dah lepas ujian MUET pgi tdi..
so skrg tggal speaking jer..
hanya Allah yg tahu betapa susahnyer soalan tadi..
rser down sgt..
sbb maslah mser x cukup..
n soalan tu sndri yg susah..
tpi aku x leh nk salahkan sesiapa..
hakikatnyer mmg slah diri aku sndri,
kenapa x tahu nk wat preparation sndri ,sdgkan mmg dah taw akan ader muet..

alpa, lalai, leka mudah mengusai fikiran..
ditambah dgn bisikan syaitan yang hnya mmbawa diri ke lembah kehancuran..

tpi walau susah mcm ner pun..
aku dah berusaha lakukan yg terbaik..
kiter msti percaya dgn kekuasaan Allah..
apatah lagi klu kiter dh berusaha..
kiter kena yakin bahawa sesungguhnyer..

"usaha, doa dan tawakkal"

itulah kunci kejayaan yg sebenar..
walau sehebat maner pun usaha kita..
tpi tanpa doa ke hadrat Illahi..
sumernyer ibarat sia-sia..
sesungguhnyer manusia hanya mampu merancang,
tapi Allah yg menentukan segaal-galanya..
kerna Dialah yang Maha Berkuasa dan Maha Agung..
Pencipta sekalian alam..

0 comments: