CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Saturday, March 28, 2009

SaBTu.. mari berkempen..Earth Hours..1 JAM Penentu Segalanya

hari ni..hari ni sabtu..
so cuti..
rileks jer..
bangun pun leh lewat skit..
tpi hari ni kul 11.30 aku ader misi ngan dak pmpuan 1 kelas..
nk edarkan pamplet tuk kempen Earth hours
aku, along, syud n nurin kena edarkan kat blok e jer..
bez la ketuk dri 1 bilik ke 1 bilik..
bler dh hbis rser mcm x puas lgi sbb seronok sgt..

petang..
kul 3.00 aku kuar ngan syud..
pergi cari mklumat tuk bmk..
bez tu..
pnjm motor jeff..
tpi syud kater motor dia byk kekurngannyer..
side mirror ader satu..
signal x hidup..
brek x bper nk mkn..
tpi aper2 pun thanks a lot sbb sudi bgi pnjam kat kami..
dah mcm private investigator plak..
nmpk iklan amek gmbar
smpai kedai pisang goreng pun abis ktorg snap gmbr..
x senonoh tul..
ktorg g warta..
cri bahan kat sner..
smpat gak aku beli jubah tuk mak yg tersayg..
n pling lawak bler trsermpak ngan madam Raja Zaidah..
aku mcm kenal jer..tpi kat mner ea..
bru teringat madam rupernyer..
malu gler mser tu.. sbb muker aku tercengang2 mser madam tegur..
merayau jer..
alhamdulillah..selesai tugas Spy Baba aku..

mlm ni kul 8.30
kempen Earth Hours bermula
alhmdulillah..majoriti blok e tutup lampu..
syukur ader ksedaran dlm diri diorg..
dgr kater blok2 lain pun samer..
smbutan yg ckup mnggalakkan..
kire kempen kerajaan n kelas ktorg berjaya..
Alhamdulillah..

ktorg ingat nk tgk af mser lmpu tutup ni..
smpai blik tv smart card x der plak..
frust aku..
aku tyer mak..
mak kater rini n obri tersingkir..
obri..mengapa kau tersingkir..
oOHHHHHHHH..TIDAKKKKKKKK
x dpt lgi kutatap wajahmu, kudgar suaramu..
tpi RINI terkeluar..
sernok..
hehehe..jahatnyer aku..
tpi tu hak aku tuk sokong sesiapa..
oklah mata aku pun dah mngantuk ni..
x larat dah..
badan stil sakit2 lgi..
sblum tidur kenanglah renung2kanlah kater2 ini..

ayat jiwang..
sy janji kat awk..
kalo kte kapel pas2 dah jmper 2x, sy akn jmper parentz awk
ini janji sy...

smoga dpt petunjuk..
AMIN.....

0 comments: