CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Thursday, March 26, 2009

erm..hari ni hari yg kutunggu2 dgn penuh debaran..
hari ni akan membuktikan sama ada proposal yg ku usahakan selama ini berjaya atau x??
debaran dlm hati ni hanya Tuhan yg tahu..
tpi nk wat cmner..
aku kena berani terima hakikat..

hri ni dlam sejarah aku bangun lewat..
6.15 bru bangun..
bygkan 6.45 dag nk kena turun kat tmpat bas
dlm mser setgah jam bleh ke aku bersiap dgn beg x kemas lgi, pakaian terabur lgi..
tpi nk wat cmner dah luper nk kunci jam tulah akibatnya..
tpi nsib baik ada syud..
dia yg tlg kejutkan..

aku smpai lmbat ski dekat kul 7 gak kat parking bas tu..
janji 6.45..x pegang pader jnji tul aku ni..
tpi nk wat cmner..
dekat kul 7.30 lecterur n dak2 laki especially klas Pj lum dtg lgi..
last skali dekat kul 8 baru sumer terhegeh2 dtg..
maser tu baru sumer kelam kabut nk kemas n susun brg..
lastly kul 8 lebih jgklah ktorg gerak..
sabar jelah nk wat cmner..
plan nk smpai kul 10 tpi jdi cmni plak..
baru jln skit pak cik bas plak nk isi minyak..
lamer plak tu.. dekat 20 mini gak tggu..
kad mcm kad kredit tu x bleh pakai..
rupernyer mmg tmpat kad tu rosak,
emmmmmmm..sabar2..

dlm kul 9.30 or lebih skit (x bper nk ingatlah).
berhenti lgi kat medan selera sbb x baper nk kenyang mkn roti n minum air kotak jer..
lamer plak tu..oh tidak?????
brper lmer lgi harus ku tunggu..
aku takut sumer x jdi mcm yg dirancang..
juz sbb maser..

smpai jer kat saner,
rser teruja, seronok especially bila tgk air laut membiru..pasir memutih..
cantik sgt pmndangan kat situ..
kitorg pun mula berkemas..
turunkan brg dri bas n angkut ke tapak perkelahan,aku tlg dak2 pasg khemah..
teringat plak mser kem bina insan kat JB maser form 4 tu,
tulah yg mengajar n mmperkenalkan aku kpder khemah,
klu x jgn harap nak sentuh n pegang..apatah lgi nk blajar cara psg..
teringat plak kat Najib dak Semenchu tu???
sajer jer bukak memori lamer..
beser ar setiap aper yg kiter lakukan psti akn jdi kenangan terindah dlm hidup..
dah3..jgn nk merepek plak pasal kenangan ni..
kter fokus pader rekreasi..
pastu cikgu ajar nk berkayak..
dah siap angkat kayak ke gigi air..
ader water confident plak..
masertu kiter kena g tgah laut n apungkan diri.
mula2 bleh pegang kwn tpi lmer2 kena lepas..
maser menelentang senang skit aku wat.
tpi biler bab cam org nk berenang akulah yg fail..
life jacket tu x brper nk sesuai tuk aku so thats why aku akan sntiasa akn berada dlm kaeadaan menelentang walau pun try nk berenang..
pelik tul aku ni.
so aku pun tukar jacket tu dgn en. Jaflus..
dah hbis water confident ktorg stat kayak..
teruja sgt walaupun ni second time aku berkayak..
aku kayak ngan syud..
aku duk depan jdi bowman,
syud blkang jdi aper ntha nmernya..
x taw plak nj mengejanya..
bez sgt..
kayak smpai ke tgah laut..
smpai tgah kena wat rafting(sumer kayak kena kumpul n pegang kayak2 sebalah)
son nti akan nmpak rakit,
aku sbg bowmanlah yg sakit tgn ppegang kayak sbelah,
yg org bhgn blkg plak kena berdiri atas kayak tuk membuktikan sama ada org depan sumer pagang kuat atau x..
alhamdulillah x der kayak yg terbalik..
klu x susah la..
hbis berkayak ktorg bersihkan diri n solat..
slsai jer solat sumer bleh mkn..
yg dak laki bakar ayam n sosej..
mmg seronoklah dpt mkn ramai2..
smbil borak2..
n mkn ayam bbq yg sedap..
aku mkn saing ayud, tikah, pijah, akmal n azli..
lepas mkn ktorg plak tlg bakar ayam..
stakat tlg kipas n pegang dulang bleh la.,
klu nk sruh masak alamat x msklah ayam tu nti..
klu x pun hangus n rentung la ayam2 tu..
dekat kul 3.15 aku sibuk uruskan pasal sukaneka..
4.00 ptg bru sukaneka stat..
sumer ader 4 acara..
n ktorg pun dah tetapkan ajk2 nya..
tpi bler nk stat jer program ckgu pun stat campur tgn..
aduh..ni yg pening ni..
tpi ader baiknya jgk sbb ajk yg terlibat dh bleh join sukanneka sbb jumlah ajk dikurgkan..
ckgu bahagikan kump campur kelas laki n pmpuan..

0 comments: